lördag 16 augusti 2014

Nu har vi gått i spinn...

...fullständigt! För mig började det redan innan sommarens resa till Brighton och Unwind, jag köpte en turkisk slända och började spinna. För en tid sedan tog jag en heldags-kurs i spinning, sländan är jag redan vän med men spinnrocken var ny. Först provade jag en, det blev inte bra.








Sen provade jag en annan som inte heller ville samarbeta.


 





















Sen provade jag en Ashford Joy och kärlek uppstod!




















Det var fler från stickgruppen som deltog i kursen och numera snurrar sländorna snabbt på stick-caféet! Förutom att prova slända och spinnrock fick vi en nyttig lektion om ull  och hur den ska beredas innan man kan spinna.















Charlottendals gård anordnar ofta givande kurser och har man tur är det Nitsirk som leder kursen, en fantastiskt tålmodig pedagog.

 Tack för en härlig dag!

Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar